Adverteren

Er zijn verschillende mogelijkheden. Wij vertellen je graag wat we voor jou kunnen doen: post@lek-magazine.nl. Of bel even, net zo makkelijk: 06-41215583

Hier vind je de tarieven

5 Redenen om te adverteren

1. Kwalitijd en aandacht
Adverteren in LEK Magazine kost niet minder dan adverteren in andere regionale media. Dat willen we ook niet. Een magazine als LEK kun je namelijk alleen maken als je kwaliteit levert aan je lezers en voor je adverteerders. Dus nemen we ook de tijd voor onze advertorials. Goede, pakkende teksten en mooie, indringende beelden. En we schrijven alleen vanuit oprechte interesse. Dat voelt de lezer en die neemt vervolgens de tijd om te lezen. Daarom kost adverteren bij ons niet minder, maar is het wel voordeliger, omdat we onze lezers echt bereiken.

2. Geen brievenbussen: lezers!
Een hoge oplage betekent niet automatisch veel lezers. Veel van wat er door de brievenbus glijdt, gaat linea recta naar de papierbak. Uit onderzoek door Grof Geschut, het studentenbureau van de Fontys Hogeschool voor Communicatie, blijkt dat ruim 80% van de ontvangers van LEK Magazine het blad ook echt leest! LEK Magazine belandt dus vaker op het toilet dan in de kattenbak.

3. Creativiteit, geen gekkigheid
LEK Magazine doet dingen die anderen niet doen. In het magazine zelf, maar ook daarbuiten. We stonden bijvoorbeeld op de Winterfair van de Vrijstadmarkt, organiseerden lezingen tijdens het Spoelfestival, LEKtures. Al die dingen doen we omdat we meer zijn dan het zoveelste blad dat huis aan huis worden bezorgd.

Welke drie woorden worden door onze lezers het meest genoemd als ze LEK Magazine mogen typeren? Kwaliteit, mooi en informatief! Je begrijpt dat we daar trots op zijn

4. Geloof ons niet, geloof onze adverteerders
Over terugkerende klanten gesproken, wist je dat we adverteerders hebben die al vanaf de allereerste LEK elk nummer hebben meegedaan? En dat 95% van onze adverteerders LEK Magazine zelf ook leest? Want zij noemden informatief, origineel en verfrissend aan Grof Geschut de woorden die het meest van toepassing zijn op LEK Magazine. Zij zijn er van overtuigd dat dat een goede omgeving is om zelf ook met je eigen boodschap te staan.

Onze advertorials zijn maatwerk; goede foto’s, redacteuren die de tijd nemen om een goed, leesbaar stuk te schrijven. En als het nodig is om er ook wat extra online aandacht aan te besteden, dan kan dat gewoon ook.

5. Voor ons, door ons
LEK Magazine brengt onze regio een beetje samen. De schrijvers, fotografen, kunstenaars, illustratoren en onderzoekers die LEK Magazine maken, werken en wonen hier zelf ook met plezier. Allemaal enthousiast om uit te dragen hoeveel moois er te vinden is in de Betuwe. We zijn op de hoogte van wat hier speelt en delen dat graag met onze lezers.

En dat zijn nog maar 5 redenen waarom je moet adverteren in LEK Magazine. Adverteren doe je niet voor ons, dat doe je voor jezelf én voor je regio.

Nóg 5 redenen om in LEK te adverteren

1. Ook via Facebook

Via LEK Magazine bereik je al vrijwel iedereen in onze regio. Maar soms wil je nog meer, dat heel veel mensen je advertorial zien op Facebook bijvoorbeeld. Maar als je je advertorial op je tijdlijn plaatst, ziet vaak slechts zo’n 5% van je volgers je bericht. Met Facebook kun je heel goed, gericht adverteren, dat kost niet zo veel, maar je moet er wel een beetje handig in zijn. Daarom kunnen wij dat voor je doen. Je betaalt alleen jouw mediabudget voor Facebook, wij regelen dan voor jou het inplannen, de targeting en de rapportage. Helemaal voor niets, want wij houden van onze adverteerders. (liever je advertorial promoten via Twitter, LinkedIn, Instagram of een ander platform? Ja hoor, dat kan ook)

2. Evenveel brievenbussen, meer toiletten

“LEK? Ja, dat lees ik altijd op het toilet.” Dat horen we heel vaak, meestal gevolgd door een excuus. Terwijl wij dat een enorm compliment vinden. Ook vertellen mensen ons ook regelmatig dat ze alle edities van LEK in de kast hebben staan. Of opsturen naar een familielid.
In LEK staan korte, verrassende artikelen. Over onderwerpen in je eigen omgeving. Vaak dingen die je nog niet wist, maar wel wilde weten. Wij horen dus vaak dat mensen nieuwsgierig zijn naar wat er in staat als de nieuwe LEK op de mat ligt. Ze bladeren er minimaal doorheen en bekijken wat ze willen lezen.

LEK bereikt evenveel huishoudens via de brievenbus, maar komt vaker terecht op het toilet dan in de kattenbak.

3. Creatiever blad? Effectievere advertentie.

Creativiteit staat bij ons hoog op de lijst van aandachtspunten. Wij brengen andere onderwerpen, op een creatievere manier. Dat is leuk voor de lezer, maar ook voor de adverteerder. Want reclameonderzoek* toont aan dat advertenties in een creatievere omgeving als geloofwaardiger worden gezien. En dat zij een grotere bijdrage leveren aan je merk.

4. Effectief communiceren

Een advertentie in LEK Magazine is dus effectiever dan een advertentie elders. Maar als de uiting zelf ook van hoog niveau is, dan levert je dat nóg meer op voor dezelfde euro. Meer dan de helft van het effect van je communicatie is afhankelijk van de kwaliteit van je uiting, volgens marketingonderzoeksbureau Validators**.

5. Lezers én kijkers!

Goed, als je een prachtig verhaal te vertellen hebt, dan kun je dat dus het beste kwijt in LEK Magazine. Maar ons creatieve team kan meer dan schrijven, fotograferen, ontwerpen en illustreren. Wij kunnen je ook helpen je verhaal te vertalen in een effectieve video. Een aankondigingsvideo voor je Facebook promotie bijvoorbeeld, maar het kan ook een uitgebreidere film zijn waar je je bedrijf jarenlang mee kunt presenteren. Want wij helpen je graag je verhaal op de beste manier te vertellen.

*Micael Dahlén, Journal of Advertising, Volume 34, 2005 – Issue 3

** https://www.validators.nl/pre-post-testing-onderzoek/